KURSER & SEMINARIER

KURSER & SEMINARIER

Alla våra kurser, föredrag och seminarier skräddarsys för att innehållet ska upplevas som levande och intressant för deltagarna.
Välj var aktiviteten ska genomföras, på hemmaplan eller hos oss? Kanske på en kursgård i avstressande miljö? Vi samarbetar med flera kursgårdar runtom i landet.
Välj var aktiviteten ska genomföras, på hemmaplan eller hos oss? Kanske på en kursgård i avstressande miljö? Vi samarbetar med flera kursgårdar runtom i landet.
Vi bygger våra utbildningar på en modern och interaktiv pedagogik som aktiverar och engagerar kursdeltagarna.
I våra utbildningar varvar vi föreläsningar, grupparbeten, praktiska övningar, filmer och diskussioner.
I våra utbildningar varvar vi föreläsningar, grupparbeten, praktiska övningar, filmer och diskussioner.
KUNDBEMÖTANDE
Kundbemötandet är ett av dagens viktigaste konkurrensvapen. Att vilja, våga och kunna ge ett personligt bemötande är vägen till framgång i mötet med kunden. Du får också lära dig att hantera missnöjda kunder.
- Konsten att ge ett personligt bemötande
- Klagomålshantering - problemkunder eller kunder med problem?
- Image
- Kommunikation i kundmötet
- Stress- det goda bemötandets värsta fiende
- Kundtrender
KUNDBEMÖTANDE
Kundbemötandet är ett av dagens viktigaste konkurrensvapen. Att vilja, våga och kunna ge ett personligt bemötande är vägen till framgång i mötet med kunden. Du får också lära dig att hantera missnöjda kunder.
- Konsten att ge ett personligt bemötande
- Klagomålshantering - problemkunder eller kunder med problem?
- Image
- Kommunikation i kundmötet
- Stress- det goda bemötandets värsta fiende
- Kundtrender
BEMÖTANDE I OFFENTLIG SEKTOR
Patienter, brukare, elever, låntagare, användare, gäster eller något annat. Vad man kallar de man bemöter har mindre betydelse, de viktiga är att förstå vilka önskemål de har och vilka krav de kan tänkas ställa på verksamheten
- Konsten att ge ett personligt bemötande
- Hantera missnöje
- Kommunikation i mötet
- Stress- det goda bemötandets värsta fiende
- Trender inom offentlig sektor
BEMÖTANDE I OFFENTLIG SEKTOR
Patienter, brukare, elever, låntagare, användare, gäster eller något annat. Vad man kallar de man bemöter har mindre betydelse, de viktiga är att förstå vilka önskemål de har och vilka krav de kan tänkas ställa på verksamheten
- Konsten att ge ett personligt bemötande
- Hantera missnöje
- Kommunikation i mötet
- Stress- det goda bemötandets värsta fiende
- Trender inom offentlig sektor
TEAMUTVECKLING
Människan är en social varelse och det är tillsammans med andra som vi skapar och utvecklar identitet, glädje och kunskap. När man arbetar tillsammans är teamets resultat beroende av individernas samverkan med varandra.
- Att bygga och arbeta i ett vinnande team
- Att våga lösa konflikter
- Motivation
- Stress
TEAMUTVECKLING
Människan är en social varelse och det är tillsammans med andra som vi skapar och utvecklar identitet, glädje och kunskap. När man arbetar tillsammans är teamets resultat beroende av individernas samverkan med varandra.
- Att bygga och arbeta i ett vinnande team
- Att våga lösa konflikter
- Motivation
- Stress
KULTURKOMMUNIKATION
För hundra år sedan räckte det med att veta vad grannen tyckte och tänkte. Idag måste du förstå hela världen och för att lyckas med den interkulturella kommunikationen krävs nya kunskaper.
- Vad är kultur?
- Världens kulturella huvudgrupper– en resa jorden runt
- Kulturrelaterade tidsbegrepp
- Kommunikation i kulturmötet
- Vett och etikett i relationer
- Göra affärer och förhandla i andra kulturer
- Typiskt svenskt
KULTURKOMMUNIKATION
För hundra år sedan räckte det med att veta vad grannen tyckte och tänkte. Idag måste du förstå hela världen och för att lyckas med den interkulturella kommunikationen krävs nya kunskaper.
- Vad är kultur?
- Världens kulturella huvudgrupper– en resa jorden runt
- Kulturrelaterade tidsbegrepp
- Kommunikation i kulturmötet
- Vett och etikett i relationer
- Göra affärer och förhandla i andra kulturer
- Typiskt svenskt
SVÅRA SAMTAL
Missnöjda kunder? Gnissel mellan dig och kollegan? Medarbetare som inte drar jämt? Att hantera de svåra samtalen är en av de viktigaste strategiska kompetenserna för framtiden. Organisationer som utvecklar kompetens på detta område rustar sig för att klara framtidens konkurrens.
- Vi är alla lika olika!
- Känslornas psykologi
- Kommunikation – mer än bara ord!
- LEAP – en effektiv metod för problemlösning
- Hur värnar man sig själv?
- Stress – det goda bemötandets värsta fiende
SVÅRA SAMTAL
Missnöjda kunder? Gnissel mellan dig och kollegan? Medarbetare som inte drar jämt? Att hantera de svåra samtalen är en av de viktigaste strategiska kompetenserna för framtiden. Organisationer som utvecklar kompetens på detta område rustar sig för att klara framtidens konkurrens.
- Vi är alla lika olika!
- Känslornas psykologi
- Kommunikation – mer än bara ord!
- LEAP – en effektiv metod för problemlösning
- Hur värnar man sig själv?
- Stress – det goda bemötandets värsta fiende